sâmbătă, 20 decembrie 2008

Mancarea din India

Meniurile de la restaurantele din India sunt intodeauna si in engleza. Cu toate astea, in primele zile ale calatoriei eram complet derutati, nestiind ce sa alegem. Mancaruri ca Chicken Tandoori, Veg sizzler, Chicken Tikka Masala, Butter Nan sau Chapati nu ne spuneau nimic. Dupa vreo saptamana si dupa multe esecuri culinare, ne-am familiarizat cu tainele meniurilor, insa pana la fericirea digestiva mai era mult.
Cand calatoresti in India, mancatul poate fi o experienta extraordinara sau, dimpotriva, traumatizanta. Am fost in restaurante unde am mancat ca maharajahii si am fost in restaurante de unde am iesit cu toxiinfectie alimentara stand apoi o zi sau doua cu temperatura, dureri de stomac si vome nenumarate.
Cu toate astea, bucataria indiana ne-a fascinat. Aromele sofisticate, create din amestecul a zeci de condimente sunt greu de descris, dar si greu de uitat. Sunt arome atat de puternice incat oamenii care le gusta in fiecare zi le duc pretutindeni cu ei. Si asta chiar nu-i o metafora. Transpiratia indienilor, urina din wc-urile publice ba chiar si aerul de pe strada, toate miros a mancare. E un miros care te urmareste peste tot. Dupa cateva zile de India, si noi miroseam la fel.











8 comentarii:

Sebbastian spunea...

arata bine!

Mircios spunea...

io unu' n-am fost incantat de mancarea traditional indiana, too spicy for me...am incercat mereu "continental food" thai si chinese

Mara spunea...

Arata ciudat mancarea dar in acelasi timp pare delicioasa...Nu as manca in schimb daca ar fi picanta pt ca ar tipa ficatul... Cine a invatat sa faca mancare indiana sau ar face si acasa?

Anonim spunea...

Ar trebui sa o preparam langa batatorul de covoare, ca sa indeplinim toate conditiile si s-o facem mai crocanta :))

Sebbastian spunea...

me like spicy

Ciprian Balan spunea...

Sa va fie de bine!

Razvan Pascu spunea...

Arata foarte apetisant....

Anonim spunea...

Am facut cunostinta cu mancarea indiana cand am ajuns in Uk, chiar am u si un restaurant favorit. Si mai mult am inceput sa ma prepar si cate ceva si acasa de exemplu roti,sau chicken curry. yammy.